اخبار فولاد
title

۳ میلیارد دلار درآمد حاصل از صادرات فولاد

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
۳ میلیارد دلار درآمد حاصل از صادرات فولاد

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور گفت: صنعت فولاد کشور در سال گذشته ۸ میلیون تن صادرات فولاد داشته که ارزش این صادرات بالغ بر ۳ میلیارد دلار است. به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی پارس ساختار به نقل از فلزات آنلاین، بهرام سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور درخصوص تولیدات فولاد کشور در سال ۹۷ گفت: در […]

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور گفت: صنعت فولاد کشور در سال گذشته ۸ میلیون تن صادرات فولاد داشته که ارزش این صادرات بالغ بر ۳ میلیارد دلار است.

به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی پارس ساختار به نقل از فلزات آنلاین، بهرام سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور درخصوص تولیدات فولاد کشور در سال ۹۷ گفت: در سال گذشته در مجموع ۲۵ میلیون تن فولاد در واحد‌های مختلف صنعتی کشور تولید شد.
وی با اشاره به تنوع گسترده محصولات فولادی در کشور ادامه داد: تنوع این محصولات فولاد خام، میلگرد، انواع تیر آهن و انواع ورق‌های گرم نورد دیده و سرد و ورق‌های پوشش دار مانند گالوانیزه، ورق‌های رنگی و قلع اندود است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور افزود: از این ۲۵ میلیون تن در حدود ۳۰ درصد یعنی چیزی در حدود ۸ میلیون تن صادرات محصولات فولادی در سال گذشته را داشتیم که ارزشی بالغ بر ۳ میلیارد دلار دارد.

سبحانی در خصوص بازگشت ارز حاصل از صادرات محصولات فولادی که کشور گفت: از این ۳ میلیارد دلاری که درآمد ارزی کشور حاصل از فروش محصولات فولادی بوده تقریبا صنعت فولاد کشور نیز به همین میزان ارز برای تامین نیاز‌های فولاد کشور هزینه شده است.

وی تصریح کرد: آنچه که به عنوان محصولات فولادی صادر شده و ارز حاصل از این صادرات دو بخش بوده که بخش اول واحد‌ها مازاد نیاز خود ارز آوری داشتند که عمدتا واحد‌های صادرات محور مثل فولاد خوزستان و فولاد هرمزگان که درآمد ارزی آن‌ها بیش از نیازشان است که ارز مازاد را تحویل داده اند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور ادامه داد: برخی از واحد‌ها درآمد ارزی کمتر از نیاز خود داشتند و در صورتی که ازر حاصل از صادرات را در سیستم بانکی تحویل نداده اند بر اساس مقررات جاری نیاز خود را به مواد اولیه و مواد مصرفی را ثبت سفارش کرده اند و از محل ارز حاصل از صادرات محصولات مورد نیاز خود را وارد کرده اند.

بانک مرکزی با اجرای این موازنه باعث ایجاد شفافیت در خصوص درآمد ارزی حاصل از صادرات فولاد کشور شد که مشخص میکند چه میزان از این ارز به صورت مستقیم وارد کشور شده و چه میزان صرف تهیه مواد و محصولات مورد نیاز صنعت فولاد شده است.

در سال ۹۸ با توجه به شرایط پیش آمده معاون اول رئیس جمهور تاکید داشتند که شرکت‌ها باید نسبت به توسعه صادرات خود اقدام کنند و در بازار جهانی نقش پر رنگ تری داشته باشند و برای کشور ارز آوری داشته باشند.