اخبار SHAHRYAR
title

گام بلند پارس ساختار در تکمیل زنجیره فولاد افتخاری برای آذربایجان است

۱۹ شهریور ۱۴۰۲
گام بلند پارس ساختار در تکمیل زنجیره فولاد افتخاری برای آذربایجان است

مصاحبه با رییس اتاق بازرگانی تبریز

دکتر یونس ژائله رییس اتاق بازرگانی تبریز با حضور در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت فولاد تبریز و بازدید از غرفه صنایع معدنی و فولادی گروه صنعتی پارس ساختار با اشاره به همت و تلاش مدیریت توانمند این گروه صنعتی در تکمیل زنجیره تولید فولاد در آذربایجان گفت: با راه اندازی واحد نورد سرد شرکت فولاد شهریار تبریز زير نظر گروه صنعتی پارس ساختار بزودی شاهد رفع مشکلات کمبود ورق فولادی در بازار خواهیم بود.

 

رییس اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به پیشینه آذربایجان‌شرقی در حوزه تجارت و صنعت گفت: اتاق بازرگانی تبریز اولین اتاق بازرگانی کشور است و تبریز مکتب اقتصادی خاص خود را دارد.یونس زائله با بیان اينکه ‏٩۰درصد اقتصاد بخش استان در دست خصوصی است، افزود: در زمان کنونی چهار هزار واحد صنعتی فعال در استان وجود دارد و در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، معادن و گردشگری  دارای ظرفیت های بالایی است. رئیس اتاق بازرگانی تبریز با بیان اينکه موقعیت راهبردی آذربایجان شرقی و قرارگیری آن در مسیر جاده ابریشم، جایگاه ویژه‌ای به استان داده است، خواستار راه‌اندازی خط اهن جلفا- نخجوان برای دسترسی به بازارهای چین و روسیه شد.

ژائله، با اشاره به اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی استان از قدیمی‌ترین ناوگان‌های حمل و نقل در کشور محسوب می‌شود؛ بر ضرورت تقویت این بخش تاکید کرد.

وی کمبود منابع بانک‌های استان، ناترازی در تامین برق، آب و مشکلات لجستیکی را از چالش‌های صنعتگران در این استان اعلام کرد و خواستار استفاده از نخبگان اقتصادی و ظرفیت‌های ایرانیان خارج از کشور در حوزه سرمایه گذاری و رونق اقتصادی شد.