اخبار ERAM
title

پیام نوروزی رییس هیات عامل

۲۷ اسفند ۱۴۰۱
پیام نوروزی رییس هیات عامل

تابع زندگی انسان باید میل به نقطه شادی داشته باشد

یکی از عادات انسان مرور خاطرات گذشـته است. زمانی که عکس‏های به یادگار مانده از ایام دیرین را تورق می‏کنیم‏ و روند تغییـرات نشـسته بر چهـره روزگـار عـزیزان و اطرافیانمان را می‏نگـریم، هـم متـوجه طی مسـیری می‌شـویم که بعضـا مشغله‏ های ‏روزمره از آن غافلمان کرده است، هم جایگاهی که در آن ایستاده‏ایم را بازبینی می‌کنیم. در این میانه، اگر انسان برنامه محوری باشیم که تمامی این خاطرات و بودها و نبودها را براساس برنامه‌های از پیش تدوین شده ساخته‌ایم، می‏توانیم به محاسبه و ارزیابی بپردازیم و چه خوش خواهد بود اگر در این محاسبات به یک تراز مثبت از کرده‏ها و نکرده‏‏های خود برسیم. امـا انسـان هر آنچـه که در لحظـه هسـت و یا هـر آنچـه کـه می‏توانست در همان لحظه باشد در مقابل این که چقدر توانسته است شاد باشد و موجب شـادی دیگران شود رنگ خواهد باخت و در یک کلام تابع و برآیند مسیر طی شده انسان در نمودار زندگی‌اش باید میل به نقطه شادی داشته باشد.

یکی از مهم‏ترین مولفه ‏های شاد زیستن زاهد بودن است و زاهد در کلام بزرگان به کسی تعبیر شده است که به آن چیزی که به دست می‏آورد بی حد و حصر خوشحالی نمی‏کند و نسبت به آنچه که از دست می‏‏دهد مایوس و غمگین نمی‏گردد و شاید این تعبیر همان اصل باشد که عزت و ذلت را بر ید قادر خداوند متعال می‏داند. پس ما باید صرفا به تکالیف خود در حد  وسع‏مان عمل کنیم، عشق بورزیم، محبت کنیم، شاد باشیم و شاد کنیم. گردش ایام، شروع سال از بهار و خاتمه آن به زمستان و نثار داشته‏های ‏طبیعت  به انسان  بدون هیچ  گونه  بخل  و تکبر و رویه ثابت خلقت در تعامل با بشریت و مخلوقات حکایت از زندگی زاهدانه طبیعت دارند. چیزی که ما هم می‏بایست از آن درس بگیریم.

سالی دگر با تمام شیرینی‏ها و تلخی‏‏هایش گذشت و ما همچنان امیدوار به سال‌‏ها و نسل‌های آتی هستیم و با خود عهد بسته ‏ایم تا آخرین نفس برای تعالی بشریت و آسایش و آرامش خود و دیگران تلاش کنیم. عهد و پیمانی که با همکارانم در گروه صنعتی پارس ساختار بسته‌ایم را یادآور می‏‏شوم و برای همه عزیزانم در گروه، ملت ایران و جهان سالی پر بار و توام با سلامتی و آسایش را مسئلت می‏‏نمایم.

جلیل نواده اباذر

رییس هیات عامل گروه صنعتی پارس ساختار