اخبار
title

مهندس پور میررضا مدیر عامل ذوب نورد توانا رام: ایجاد ظرفیت تولید روزانه ۱۸۰ تن با اجرای فاز نخست طرح توسعه

۱۹ آبان ۱۳۹۸
مهندس پور میررضا مدیر عامل ذوب نورد توانا رام: ایجاد ظرفیت تولید روزانه ۱۸۰ تن با اجرای فاز نخست طرح توسعه

ایجاد ظرفیت تولید روزانه ۱۸۰ تن با اجرای فاز نخست طرح توسعه

 

شرکت ذوب نورد توانا رام به عنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه گروه صنعتی پارس ساختار توانسته است در مدت زمان کوتاهی از راه اندازی به پیشرفت های خوبی دست پیدا کند. پیشرفت های این شرکت با حمایت همه جانبه مدیریت ارشد گروه صنعتی پارس ساختار در سال رونق تولید شتاب بیشتری گرفته است. باید توجه داشت که رونق تولید آن‌گاه به عرصه عمل می‌رسد و نتایج مبارک و گران‌سنگ خود را برای عموم مردم ایران به ارمغان می‌آورد که شرط اصلی و نخست آن به‌درستی مورد توجه قرار گیرد. «مدیریت جهادی» شرط اصلی و کلید نهایی در رسیدن اقتصاد کشور به اقتصاد مقاومتی، اقتصاد خودبنیان، اقتصاد پویا و شکوفایی اقتصادی است. مدیریت جهادی یعنی کار خالص، تلاش بی‌وقفه، فعالیت با‌انگیزه و خستگی‌ناپذیر و بی‌منت و بدون چشم داشت مادی و عافیت‌طلبی. مدیر جهادی کسی است که پست‌ها را مسئولیت و امانت الهی می‌داند نه طعمه یا سرمایه شخصی و سکوی پرش. اکنون که دشمنان این مرز و بوم، انقلاب اسلامی را با جنگ اقتصادی به چالش کشانده‌اند، مدیر جهادی خود را سرباز بی‌ادعای انقلاب در این جنگ می‌داند و بدون خودبینی و با قدم‌های استوار در این جهاد الهی گام برمی‌دارد. رونق تولید آن‌گاه به سرانجام می‌رسد که دولت با همه ارکان خود، اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی را باور کرده و به منصه ظهور برساند. این خواسته بحق و واقعیت روشنی است که در متن جامعه ما به روشنی قابل رویت است.برای معرفی بهتر و بیشتر تلاش و کوشش همکارانمان در شرکت ذوب نورد توانا رام مصاحبه ای با مهندس پورمیررضا مدیرعامل این شرکت انجام داده ایم که در ذیل می خوانید:

از آخرین وضعیت رونق تولید در شرکت ذوب نورد توانا رام برای خوانندگان ما توضیحاتی بفرمایید.

با عرض سلام و ادب خدمت شما و عرض خسته نباشید خدمت تمام همکاران عزیز در مجموعه گروه صنعتی پارس ساختار و شرکت ذوب نورد توانا رام و تشکر از همکاران محترم دست اندرکار در فصلنامۀ پانار، همانگونه که مستحضرید شرکت ذوب نورد توانا رام تولید آزمایشی خود را از اواخر آذر ماه ۹۶ و با هدف تولید شمش های فولادی که از محصولات میانی زنجیره تولید فولاد میباشد آغاز نمود.

سیاست این مجموعه تولید با کیفیت محصول و رسیدن به ظرفیت اسمی با تکیه بر توان نیرو های بومی بوده است. با برنامه ریزی انجام یافته در جهت استفاده از آهن اسفنجی جهت کاهش اتکا به ضایعات فولادی، افزایش راندمان کورۀ ذوب این مجموعه در نیمه اول سال ۹۸ موفق به تولید با ظرفیت اسمی با استفاده از ترکیب آهن اسفنجی و ضایعات فولادی شده است.

 

میانگین تولیدات روزانه این شرکت چقدر است؟ چه محصولاتی فعلا تولید میشود؟

با تغییرات به وجود آمده میانگین تولید این شرکت به روزانه ۶۰ تن شمش فولادی رسیده است که امیدواریم با اجرای فاز نخست طرح توسعه تا قبل از پایان سال جاری ظرفیت تولید ۱۸۰ تن روزانه ایجاد گردد.

محصولات تولیدی این شرکت شمش فولاد ساختمانی در ابعاد ۱۵۰×۱۵۰میلیمتر و طول های ۶ و ۱۲ متر است با تلاش همکاران تلاشگر تولید و تیم فنی، این شرکت قصد برنامه ریزی برای ورود به بازار فولاد آلیاژی و تولید این محصولات را دارد و تولید آزمایشی این محصولات در شرکت آغاز شده است. قطعا ایجاد کار جدید نیازمند همکاری نزدیک واحد های طرح و توسعه، تولید و بازرگانی میباشد که وجود نیروهای متخصص و متعهد در مجموعه گروه صنعتی پارس ساختار و حمایت بی دریغ مدیریت ارشد گروه، رسیدن به این هدف را تسهیل و تسریع مینماید.

 

کیفیت محصولات تولیدی و میزان رقابت آن با سایر برندهای هم سطح چگونه است؟

محصولات تولیدی فولادی غالبا از نظر کیفیت تابع دو پارامتر آنالیز و پارامترهای فیزیکی محصول هستند وجود آزمایشگاه مجهز و استفاده از تجهیزات و ماشین آلات استاندارد تضمین کننده کیفیت محصول تولیدی هستند.

خوشبختانه محصولات تولیدی این شرکت، با بهره گیری از دو پارامتر ذکر شده در کنار نیروهای مجرب، محصول قابل رقابت با سایر تولیدکنندگان با کیفیت بازار را تولید میکند، امید است در آینده ای نه چندان دور محصولات این شرکت به عنوان یک برند در بازار محصولات میانی فولادی در سطح منطقه و کشور مطرح شود.

بررسی عملکرد چندین ساله گروه صنعتی پارس ساختار مبیّن توجه وافر این مجموعه به نوآوری، مشتری مداری و تولید با کیفیت محصول در زمینه های مختلف میباشد. شرکت ذوب نورد توانا رام به عنوان یکی از زیر مجموعه های این گروه صنعتی با سرلوحه قرار دادن این تفکر سعی در اعتلای اهداف گروه و پیاده نمودن خط مشی ها تعریف نموده است که به نظر بنده یکی از مهمترین سرمایه های گروه صنعتی پارس ساختار میباشد.

 

بازار فروش محصولات این شرکت چگونه است؟ برای بازارهای بین المللی برنامه ای دارید؟

وجود کارخانجات بزرگ تولید مقاطع ساختمانی در منطقه شمالغرب که مشتری محصولات شرکت هستند باعث رونق فروش محصولات فولاد ساده کربنی هستند.

پایین بودن ظرفیت تولید مواد اولیه در مقایسه با ظرفیت تولید محصول نهایی در منطقه همچنین بالا بودن هزینه های حمل و نقل از عوامل بازار فروش محصولات این شرکت است.

علاوه بر عوامل ذکر شده، منطقه شمالغرب با دارا بودن ظرفیت بالای قطعه سازی در کشور، بازار بسیار خوبی برای محصولات فولادهای آلیاژی می باشد که با تسریع پروسه تولید فولاد های آلیاژی میتوان بازار فروش خوبی برای فولاد های آلیاژی متصور شد.

متاسفانه با توجه به وضعیت سالهای اخیر و رکود در بازار مسکن و پروژه های عمرانی میزان مصرف فولاد در داخل کشور کاهش یافته است. ولی بعلت قرارگیری فولاد در سبد محصولات استراتژیک، و افزایش تولید فولاد در کشورمان، ایران به رتبه دهم در تولید فولاد جهانی رسیده است لذا صادرات میزان مازاد این محصول دارای اهمیت ویژه ای مخصوصا از جهت ارز آوری را دارا میباشد. همجواری این منطقه با کشور های آذربایجان، ارمنستان، ترکیه و عراق امکان صادرات محصولات را به این کشورها تسهیل می نماید.

 

چند نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در این واحد تولیدی مشغول به کار هستند؟

این شرکت در حال حاضر با ایجاد اشتغال مستقیم برای ۵۰ نفر و اشتغال غیر مستقیم برای ۱۰۰ نفر، در حال برنامه ریزی برای افزایش تولید و اشتغال بوده که امید است در پایان سال با ایجاد اشتغال مستقیم ۸۰ نفر و غیر مستقیم ۱۵۰ نفر بتواند گامی در راستای رونق تولید و افزایش اشتغال در سطح استان داشته باشد.

 

برنامه توسعه ای برای ماه های آینده این شرکت چیست؟

برنامه نهایی توسعه این شرکت ایجاد ظرفیت و دستیابی به تولید ۲۸۰ هزار تن انواع شمش فولادی بصورت سالانه میباشد.

این چشم انداز در چندین مرحله اجرا خواهد شد که با برنامه ریزی های انجام یافته در مرحله اول که دستیابی به ظرفیت تولید ۵۰ هزار تن انواع محصولات میباشد پایان سال ۹۸ محقق شود. استارت این طرح از اواخر شهریور ماه سال ۹۸ میباشد و طبق برنامه زمانبندی شده اجرا خواهد شد.