اخبار
title

لزوم توسعه گروه صنعتی پارس ساختار در صف و ستاد

۱۴ مرداد ۱۳۹۸
لزوم توسعه گروه صنعتی پارس ساختار در صف و ستاد

نیروهای ستادی امورات مربوط به برنامه ریزی مالی، اداری و در یک کلام پشتیبانی را بر عهده می گیرند و نیروهای صف بسان سربازان خط مقدم مجریان برنامه های ستاد می باشند.

تمامی فعالیت های بشری در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، نظامی و اقتصادی همواره در دو رده ی عمده ی صف و ستاد برنامه ریزی و اجرا می شود. نیروهای ستادی امورات مربوط به برنامه ریزی مالی، اداری و در یک کلام پشتیبانی را بر عهده می گیرند و نیروهای صف بسان سربازان خط مقدم مجریان برنامه های ستاد می باشند. ناگفته مبرهن است فعالیت هر کدام از این نیروها بدون درگیری بی معنا بوده و هیچگاه به سر منزل مقصود نخواهد رسید.

در وضعیت کنونی تکلیف ما در مقام یک انسان، یک ایرانی و یک تولید کننده در قبال ملت ایران و بشریت، جز تلاش و کوشش در عرصه ای که در آن قد کشیده و بزرگ شده ایم، یعنی تولید چیز دیگری نیست. ما آمده ایم تا با عزت زندگی کنیم و عزت در حوزه فعالیت ما، فقط در تلاش و تولید معنا پیدا می کند.

سال های اخیر را با تمام دشواری هایش که با تار و پودمان در هم آمیخته است تجربه کرده و زیستیم و با عمق تمام باورهای اقتصادی مان به این نتیجه و سر منزل رسیدیم که برای بقاء و استدامه ی زندگی شرافتمندانه چاره ای جز تلاش و توسعه نداریم و این سر منزل زیباترین هدفی است که در طول زندگی صنعتی به آن رسیده ایم.

در پایان سال ۱۳۹۷ گروه صنعتی پارس ساختار تصمیم گرفت تا سرمایه گذاری تولید ورق های گالوانیزه را در شرکت فولاد شهریار تبریز با جدیت بیشتر پیگیری نماید. در سایه تلاش های نیروهای ستادی گروه و ممارست ایشان در تامین مالی سرمایه در گردش مورد نیاز در کنار مساعدت های بی دریغ مسئولین کشوری و استانی در حوزه صنعت و تجارت توانستیم با تمام مشکلات موجود با گشایش LC  داخلی،  عملیات تولید را برنامه ریزی کنیم. مسلما اداره این گردش مالی و صنعتی در حوزه های ستادی و صف همتی مضاعف و تلاشی مجدانه می طلبد. دورنمایی با امید به حق، روشن که بدون این دو مولفه هرگز محقق نخواهد شد.

بدیهی است این گردش عظیم در چرخه تولید که مد نظر مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۱۳۹۸ به رونق تولید می باشد، در کنار ایجاد اشتغال و تامین مواد اولیه بخشی از صنایع مولد استان، شور و شوقی وصف ناشدنی در جامعه ایجاد خواهد کرد که این هدف مهم فارغ از منافع اقتصادی آن برای مجموعه و کشور، همواره نهایت آمال ما در تمام فعالیت های اقتصادی مان بوده است و مسلما به هیچ یک از اهداف گروه صنعتی پارس ساختار علی الخصوص این هدف مهم دست نخواهیم یافت الا با اتحاد تمامی همکاران در حوزه های ستادی و صفی که این صرفا با همت و خواست همکاران محقق شدنی می باشد.

پیش از این زمانی که تنها فعالیت اقتصادی مان به صرف شرکت پارس ساختار منحصر می گردید که اکثریت همکارانمان در آن شرکت مشتمل بر نیروهای صفی بودند. بزرگ مردانی که در کمال بی ادعایی کارهای بسیار بزرگ و وصف ناشدنی را انجام داده و فعل خواستن را با تمام وجود صرف کردند. چه اگر امروز همه اذعان داریم شرکت پارس ساختار عمود خیمه گروه صنعتی می باشد مدیون تلاش بیش از پیش، همکارانمان در آن شرکت هستیم.

لکن امروزه با واقعیتی انکار ناپذیر بنام توسعه و لزوم آن برای ادامه حیات اقتصادی روبرو هستیم. در عصر حاضر تعاریف اقتصادی برای توسعه دگرگون شده است، کمیت و کیفیت نیروهای موجود برای نیل به مقصود، نیاز به مدیریت منابع انسانی و حفاظت و صیانت از آن ها را پیدا کرده است. در مسیر این توسعه اگر همکارانی نداشته باشیم که با کمک اندیشه، برنامه های لازم را تدوین نمایند قطعا هر تلاشی در عرصه ی اجرا عقیم خواهد ماند. روابط پیچیده ی اشخاص در عرصه های تجاری و فعالیت های روزانه با اشخاص حقیقی و حقوقی می طلبد تا در مراودات خود با دقت وافری نظارت کنیم و نیز هر از چند گاهی توسط کارشناسان زبده مالی و اداری عملکرد خود را در بوته آزمایش گذارده و بسنجیم تا بتوانیم خطاها و محاسبات احتمالی عملیاتی خود را پیش تر شناسایی و اصلاح کنیم و این واقعیتی است که توجه هر مدیری را به خود جلب می کند یعنی؛ لزوم توسعه گروه در صف و ستاد.

تجربه چندین ساله ما در عرصه های پیمانکاری موجب گردیده است تا رکن عملیاتی و اجرایی مان بسان شرکت پارس ساختار از قوام ویژه ای برخوردار باشد لکن عدم نیاز مبرم در سال های گذشته و جبران نیازهای مقطعی با همان نیروهای زبده ی صفی در آن زمان، لاجرم بدنه ی ستادی مجموعه را علی رغم توسعه فعالیت ها، کوچک نگه داشته بود و لذا این نقیصه مهم، مجموعه را بر آن داشت تا در طی سالهای اخیر به تقویت این حوزه ها از طریق شناسایی و جذب مدیران زبده بپردازد. بی شک این هم افزایی می تواند سرعت گروه را در رسیدن به اهداف افزایش دهد.

در سایه پیشرفت های علمی و فنی حاصله و البته نام نیکی که در طی سالهای فعالیت در عرصه صنعت برق برای شرکت پارس ساختار کسب شده است موفق شدیم در زمینه حضور در صحنه اجرایی خطوط اصلی و شریانهای اساسی ۴۰۰ کیلوولت شمال –  جنوب و خطوط اصلی صادراتی به صورت  EPCF   ورود کنیم که بی شک انجام آن اعتبار شرکت پارس ساختار را بیش از پیش افزایش داده، رونق اقتصادی و اشتغال ایجاد خواهد کرد. آغاز این پروژه برنامه ریزی های بسیار دقیق، جامع و مانعی را می طلبد که این مهم جز به دست و فکر توانمند نیروهای ستادی به دست نخواهد آمد و عدم عملیاتی نمودن برنامه های مزبور توسط نیروهای فنی، اجرایی و صفی موجب بی ثمر شدن تلاش های گروه خواهد شد.

این همان موضوعی است که اینجانب نه از جایگاه مدیر مجموعه که جزء وظایف ذاتی و حقوقی اش است بلکه از نگاه یک پیشکسوت دلسوز مجموعه ای که تمام ارکان آن را مانند خانواده خود می دانم، رعایت و توجه به آن را تذکر می دهم. بی شک تلاش تک تک همکاران در جایگاه های خود نه تنها موجب حفظ سرمایه های ملی و نه شخصی، خواهد بود بلکه باعث بهره مندی همگان از این سفره نعمات الهی خواهد شد چه بسا وظیفه هر یک از ما در جایگاه انسانی بیش از این نبوده و مسلما پروردگار منان نیز تکلیفی بیش از وسع مان از ما نخواهد خواست. برای تمامی همکارانم در تمامی عرصه ها موفقیت و عاقبت بخیری آرزومندم.

جلیل نواده اباذر