اخبار فولاد
title

رشد تولید فولاد خام ایران به ۶ درصد رسید

۷ خرداد ۱۳۹۸
رشد تولید فولاد خام ایران به ۶ درصد رسید

به گزارش گروه صنعتی پارس ساختار از ایرنا، انجمن جهانی فولاد در تازه ترین گزارش خود از وضعیت فولاد سازان جهان در مدت چهار ماهه نخست سال میلادی ۲۰۱۹ ( یازدهم دی ۹۷ تا یازدهم اردیبهشت ۹۸) اعلام کرد: تولید فولاد خام ایران در این مدت با سبقت از رشد ۴.۸ درصدی جهان، رقم ۶ […]

به گزارش گروه صنعتی پارس ساختار از ایرنا، انجمن جهانی فولاد در تازه ترین گزارش خود از وضعیت فولاد سازان جهان در مدت چهار ماهه نخست سال میلادی ۲۰۱۹ ( یازدهم دی ۹۷ تا یازدهم اردیبهشت ۹۸) اعلام کرد: تولید فولاد خام ایران در این مدت با سبقت از رشد ۴.۸ درصدی جهان، رقم ۶ درصد را ثبت کرد که ۱.۲ درصد بیش از افزایش متوسط تولید در بین کشور های تولید کننده جهان است.

سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) روز شنبه در گزارش خود از انجمن مزبور (World Steel Association) افزوده است، چهار ماهه نخست سال میلادی ۲۰۱۹ ایران به میزان هشت میلیون و ۳۸۸ هزار تن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با تولید دوره مشابه پارسال که هفت میلیون و ۹۱۷ هزار تن ثبت شده بود، افزایش ۶ درصدی را نشان می دهد.

تولید فولاد خام ایران در ماه آوریل ۲۰۱۹ (۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت امسال) با رشد ۲.۸ درصدی در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته به ۲ میلیون و ۱۶۵ هزارتن رسید، درحالی که این رقم در ماه مشابه در سال ۲۰۱۸ میلادی ۲ میلیون و ۱۰۶هزار تن بود.

مجموع تولید ۶۴ کشور فولادساز جهان در چهار ماهه نخست سال جاری میلادی ۵۹۹ میلیون و ۸۵۷ هزارتن ثبت شد که حاکی از رشد ۴.۸درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

همچنین میزان تولید فولادسازان جهان در آوریل ۲۰۱۹ ، با ۶.۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۵۶میلیون و ۶۷۱ هزار تن رسید. این رقم در آوریل سال گذشته ۱۴۷میلیون و ۲۴۵هزار تن اعلام شد.

چهار ماهه نخست ۲۰۱۹ به ترتیب چین با تولید ۳۱۴ میلیون و ۹۶۱ هزارتن، هند با ۳۶ میلیون و۵۸ هزار تن، ژاپن با ۳۵ میلیون و ۱۲۴هزار تن، آمریکا با ۲۷میلیون و ۷۳۹ هزار تن و کره جنوبی با ۲۴میلیون و ۳۸۷هزارتن ۵کشور برتر فولادساز جهان معرفی شدند.

به گزارش پانار، جمهوری اسلامی ایران پارسال با ظرفیت تولید بالغ بر ۳۵ میلیون تن، حدود ۲۵ میلیون تن فولاد خام (میانی) تولید داشت که از این رقم بیش از ۶ میلیون تن فولاد خام و تولیدات مربوطه به بازارهای هدف صادر کرد.