اخبار فولاد
title

گزارش ویژه // حرکت شرکت ذوب نورد توانا رام روی ریل توسعه

۵ آذر ۱۳۹۷
گزارش ویژه // حرکت شرکت ذوب نورد توانا رام  روی ریل توسعه

شرکت ذوب نورد توانا رام به عنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه گروه صنعتی پارس ساختار که از اواخر سال گذشته در فاز اول راه اندازی شد با تلاش وپشتکار همه  مدیران، کارشناسان  و کارگران زحمتکش آن واحد تولیدی توانسته به خوبی در مسیر رشد و پیشرفت گام بردارد تا اکنون شاهد حرکت قطار […]

شرکت ذوب نورد توانا رام به عنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه گروه صنعتی پارس ساختار که از اواخر سال گذشته در فاز اول راه اندازی شد با تلاش وپشتکار همه  مدیران، کارشناسان  و کارگران زحمتکش آن واحد تولیدی توانسته به خوبی در مسیر رشد و پیشرفت گام بردارد تا اکنون شاهد حرکت قطار این واحد تولیدی روی ریل توسعه و موفقیت باشیم.

گزارش فصلنامه داخلی گروه صنعتی پارس ساختار در شماره تیرماه ۹۷  می افزاید:

راه اندازی دو شیفت کاری در شرکت ذوب نورد توانا رام و اشتغال جوانان در این واحد تولیدی در گام اول ورود به این شرکت نشان از پویایی و سرزندگی شرکت ذوب نورد توانا رام دارد. در حالیکه در روزهای پایانی سال قبل با توجه به آغاز فعالیت این شرکت تنها یک شیفت کاری مشغول به کار بودند اما امروز  با گذشت تنها  سه ماه شاهد  ارتقاء  آمار  اشتغال و  راه اندازی شیفت بعد ازظهر در شرکت ذوب نورد توانا رام هستیم.

همانگونه که در گزارش اختصاصی نشریه پانار در شماره گذشته از وضعیت شرکت ذوب نورد توانا رام در روزهای آغازین فعالیت این شرکت اعلام شد احداث واحد ریخته گری پیوسته  یکی از اهداف این واحد تولیدی در سال ۹۷ بود.

به  همین جهت از آغازین روزهای  سال  جدید  مدیران  شرکت  ذوب نورد توانا رام به دنبال شناسایی تولید کنندگان و فروشندگان تجهیزات احداث واحد ریخته گری پیوسته بودند و با وجود پایین بودن  قیمت برند های چینی و هندی این تجهیزات در بازار کشور با توجه به  نام گذاری سال جدید  به نام سال حمایت  از کالای ایرانی  و تاکید مدیریت ارشد گروه صنعتی پارس ساختار  بر استفاده از کالای ایرانی در واحد های تولیدی زیر مجموعه،  پس از شناسایی سازندگان این تجهیزات و مذاکرات اولیه و رایزنی ها و جلسات مختلف در نهایت ۲۰ خرداد ماه قرار داد ساخت، نصب  و راه اندازی تجهیزات ریخته گری پیوسته با یک شرکت تولید کننده ایرانی نهایی شد.

بر اساس این قرار داد همکاری در یک برنامه عملیاتی ۶ ماهه تجهیزات مورد نیاز احداث خط ریخته گری پیوسته ساخت و در محل شرکت ذوب نورد توانا رام نصب و راه اندازی خواهد گردید.

طبق اعلام کارشناسان فنی شرکت ذوب نورد بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته  تا  پایان آذرماه  سال جاری  با  راه اندازی کامل  این خط؛ پیش بینی می شود   شرکت  توانا رام به ظرفیت تولید ۵۰ تن شمش فولادی در روز دست پیدا کند. با توجه به نیاز صنایع بزرگ کشورمان به  شمش های فولادی سایز ۱۵۰  شرکت ذوب نورد توانا رام با راه  اندازی واحد ریخته گری پیوسته توانایی تولید شمش های فولادی در سایز ۱۵۰ به طول ۱۲ متر در گرید های sp3 , sp5 را دارا خواهد بود.

محصول تولیدی ریخته گری پیوسته قابلیت صادراتی هم خواهد داشت اما با توجه به کمبود شمش های فولادی در بازار داخل قطعا تامین بخش از نیاز بازار کشور در اولویت این شرکت می باشد.

یکی دیگر از برنامه ریزی های توسعه ای شرکت ذوب نورد توانا ارتقا ظرفیت تولید این شرکت با افزایش تعداد کوره های ذوب می باشد که توسط کارشناسان فنی به طور مستمر در حال پی گیری است.

رسیدن به ظرفیت ۲۰۰ هزار تن در سال  از ظرفیت فعلی تولید ۱۲ هزار تن، برنامه اصلی این شرکت است که در این راستا با برنامه ریزی های صورت گرفته و بر اساس بودجه های مصوب گروه صنعتی پارس ساختار در سالجاری  در صورت عدم وقوع مشکلات غیر قابل پیش بینی تا نیمه سال آتی شاهد رشد ۶ برابری تولید و رسیدن به ظرفیت ۸۰ هزار تن در سال توسط شرکت ذوب نورد توانا رام خواهیم بود.

استفاده بهینه از آهن اسفنجی و کم کردن وابستگی شرکت ذوب نورد توانا رام به ضایعات فولادی دیگر طرح توسعه ای این شرکت است که در دست بررسی و مطالعه مهندسان خوش فکر و جوان این شرکت قرار دارد.

در این طرح با توجه به راه اندازی تولید آهن اسفنجی در شرکت فولاد میانه می توان به سادگی آهن اسفنجی مورد نیاز را از داخل استان تهیه و در مراحل تولید شمش فولادی از آن بهره برد.

افزایش راندمان،کاهش آلودگی و عدم وابستگی به آهن قراضه از مزایای این طرح خواهد بود.

گفتنی است برنامه های توسعه ای شرکت ذوب نورد توانا رام با حمایت و  هدایت های مهندس نواده اباذر با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال در سال جاری پی گیری خواهد شد و پیش بینی  می شود  با اتمام این طرح های توسعه ای شاهد افزایش سه برابری تولید در شرکت ذوب نورد توانا رام باشیم.