اخبار فولاد
title

حجم پروژه های امسال زنجیره فولاد ۱۰ میلیون تن است

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
حجم پروژه های امسال زنجیره فولاد ۱۰ میلیون تن است

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت اعلام کرد: امسال بیش از ۱۰ میلیون تن پروژه زنجیره فولاد افتتاح می شود. به این ترتیب در چارچوب سند چشم انداز ۱۴۰۴ و تحقق ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد برنامه ها پیش می رود. به گزارش پانار به نقل از تارنمای وزارت صنعت، معدن وتجارت، جعفر […]

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت اعلام کرد: امسال بیش از ۱۰ میلیون تن پروژه زنجیره فولاد افتتاح می شود. به این ترتیب در چارچوب سند چشم انداز ۱۴۰۴ و تحقق ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد برنامه ها پیش می رود.

به گزارش پانار به نقل از تارنمای وزارت صنعت، معدن وتجارت، جعفر سرقینی اضافه کرد: امسال حداقل ۵۰ تا ۶۰ معدن کوچک برای سرمایه گذاری واگذار می شود.
وی افزود: تولید مواد معدنی در سال ۹۶ حدود ۴۲۰ میلیون تن بود که در سال ۹۷ به ۴۶۰ میلیون تن رسید.
به گفته وی، پارسال رشد ۴۰ میلیون تنی استخراج مواد معدنی تحقق یافت.
این مسوول ادامه داد: در سال های گذشته به طور متوسط ۲۰۰ هزار تن مس تولید می شد اما در سال ۹۷ با وجود تحریم این میزان به حدود ۲۵۰ هزار تن رسید.
سرقینی یادآوری کرد: تولید آلومینیوم با وجود مشکلات مربوط به تامین مواد اولیه از ۳۱۰ هزار تن در سال ۹۶ به ۳۴۰ هزار تن در سال ۹۷ افزایش یافت.
«تولید سیمان نیز از ۵۵ میلیون تن در سال ۹۶ به ۵۶ میلیون تن در سال ۹۷ رشد یافت».
به گفته وی، پارسال سنگ آهن تولیدی به ۷۵ میلیون تن رسید، در حالی که سال ۹۶ حدود ۷۲ میلیون تن تولید شده بود.
سرقینی میزان شمش روی تولید شده در سال ۹۷ را بیش از ۲۱۶ هزار تن ذکر کرد، درحالی که سال ۹۶ آمار این بخش ۲۰۰ هزار تن ثبت شد.
به گفته وی، پارسال تولید فولاد خام از ۲۲ میلیون به ۲۵ میلیون تن‌، کنسانتره زغال سنگ از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن و کاشی و سرامیک از ۳۷۰ میلیون به ۳۸۰ میلیون مترمربع رسید.
همچنین میزان تولید شیشه جام در سال ۱۳۹۶ یک میلیون و ۴۸۰ هزار تن بود که پارسال به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن افزایش یافت.