اخبار فولاد
title

بیش از ۴٫۴ میلیون تن فولاد خام صادر شد

۲۵ فروردین ۱۳۹۸
بیش از ۴٫۴ میلیون تن فولاد خام صادر شد

انجمن تولید کنندگان فولاد ایران اعلام کرد: از ابتدای فروردین تا پایان بهمن سال ۹۷ حدود چهار میلیون و ۴۸۴ هزار تن فولاد میانی (خام) و ۲ میلیون و ۶۱۲ هزار تن محصولات فولادی صادر شد. به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی پارس ساختار از جداول آماری انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، مقایسه صادرات فولاد […]

انجمن تولید کنندگان فولاد ایران اعلام کرد: از ابتدای فروردین تا پایان بهمن سال ۹۷ حدود چهار میلیون و ۴۸۴ هزار تن فولاد میانی (خام) و ۲ میلیون و ۶۱۲ هزار تن محصولات فولادی صادر شد.

به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی پارس ساختار از جداول آماری انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، مقایسه صادرات فولاد میانی در دوره ۱۱ ماهه ۹۷ نسبت به دوره مشابه ۹۶ از افت ۲۶ درصدی حکایت دارد. اما صدور محصولات فولادی نیز در مدت مورد بررسی نسبت به ۱۱ ماهه ۹۶ افزایش ۹۰ درصدی داشت.
صادرات فولاد میانی (خام) و محصولات فولادی در ۱۱ ماهه ۹۶ به ترتیب ۶ میلیون و ۴۲ هزار تن و یک میلیون و ۳۷۵ هزار تن ثبت شده بود.
سهم بیلت و بلوم از صادرات فولاد میانی در ۱۱ ماهه پارسال ۲ میلیون و ۹۳۰ هزار تن بود که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ که سه میلیون و ۳۵۱ هزار تن بود، ۱۳ درصد کاهش یافت.
همچنین صدور اسلب از صادرات فولاد میانی در دوره زمانی مورد اشاره، یک میلیون و ۵۵۴ هزار تن بوده که در مقایسه با ۱۱ ماهه ۹۶ که ۲ میلیون و ۶۹۱ هزار تن بوده افت ۴۲ درصدی داشته است.

** صادرات بیش از ۵۰۰ هزار تنی آهن اسفنجی
بر اساس این گزارش، در ۱۱ ماهه سال گذشته ۵۰۷ هزار تن صادرات آهن اسفنجی به بازارهای هدف انجام شد که در مقایسه با دوره مشابه سال ۹۶که ۶۳۹ هزار تن بود، کاهش ۲۱ درصدی را نشان می دهد.
بررسی آمار عملکرد شرکت های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی در دوره ۱۰ ماهه سال گذشته میزان تولید آهن اسفنجی نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ رشد ۲۷ درصدی داشت و از مرز ۲۱ میلیون تن گذشت.

** صادرات میلگرد با رشد ۱۹۳ درصدی
بررسی کارنامه صادرات محصولات فولادی در مدت ۱۱ ماهه سال ۹۷ نشان می دهد که صدور میلگرد به بازارهای صادراتی با رشد ۱۹۳ درصدی در مقایسه با دوره مشابه در سال ۹۶ بالاترین میزان افزایش را دارد.
میزان صادرات میلگرد در دوره این گزارش به رقم یک میلیون و ۴۳۷ هزار تن رسید که نسبت به میزان صادرات در مدت مشابه سال ۹۶ که رقم ۴۹۱ هزار تن بود، افزایش ۹۴۶ هزار تنی را نشان می دهد.

** رشد ۱۷۷ درصدی در صادرات ورق پوششدار
آمارهای انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گویای آن است که در ۱۱ ماهه پارسال ۱۵۸ هزار تن ورق پوششدار به مقاصد صادراتی منتقل شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ که ۵۷ هزار تن بود، رشد ۱۷۷ درصدی دارد.
همچنین در مدت اشاره شده، صادرات سایر محصولات فولادی نیز به میزان ۱۸۹ هزار تن بود که نسبت به ۱۱ ماهه ۹۶ با رقم ۷۴ هزار تن، افزایش ۱۵۵ درصدی داشت.

** مشتریان متقاضی فولاد میانی (خام ) ایران
آمار عملکرد ۱۱ ماهه ۹۷ انجمن تولید کنندگان فولاد ایران نشان می دهد که طرف های تجاری و مشتریان فولاد ایران بیشتر متقاضی فولاد میانی (خام ) هستند، زیرا این بخش سهم ۵۹ درصدی از کل صادرات را در مدت مورد اشاره به خود اختصاص داد و پس از آن میلگرد با ۱۸٫۹ درصد و ورق گرم نیز با ۷٫۵ درصد در رده های بعدی قرار گرفتند.
فولاد میانی (خام)، میلگرد و ورق گرم در مجموع بیش از ۸۵ درصد از صادرات فولاد و محصولات فولادی را در مدت ۱۱ ماهه ۹۷ به خود اختصاص دادند.
گزارش ۲ ماهه نخست سال ۲۰۱۹ ( ۱۱ دی تا ۱۰ اسفند ۹۷) نشان می دهد میزان تولید فولاد ایران ۷٫۶ درصد افزایش یافت و به ۴٫۲ میلیون تن رسید.
انجمن جهانی فولاد در تازه ترین گزارش خود آورده است: ایران درماه های ژانویه و فوریه، چهار میلیون و ۲۴۵ هزار تن فولاد خام تولید کرد که این رقم در مدت مشابه سال گذشته میلادی، سه میلیون و ۹۴۵ هزار تن بود.
میزان تولید ماه فوریه ۲۰۱۹ میلادی نیز ۲ میلیون و ۱۵ هزار تن بود که نسبت به رقم تولید ماه ژانویه ۲۰۱۹ میلادی (۲ میلیون و ۲۳۰ هزار تن)، ۹٫۶ درصد کاهش را نشان می دهد.
۶۴ کشور فولادساز جهان در ۲ ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی، ۲۸۷ میلیون و ۶۰۹ هزار تن فولاد خام تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۸ (۲۷۷ میلیون و ۱۹۱ هزار تن)، ۳٫۷ درصد افزایش را نشان می دهد.
چین (۱۴۹٫۵ میلیون تن)، هند (۱۷٫۹ میلیون تن)، ژاپن (۱۵٫۸ میلیون تن)، آمریکا (۱۴٫۴ میلیون تن) و کره جنوبی (۱۱٫۸ میلیون تن) پنج کشور نخست تولیدکننده فولاد خام جهان هستند.