اخبار فولاد
title

افزایش ۲۵ میلیون تنی ظرفیت تولید فولاد کشور در ۴ سال آینده

۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
افزایش ۲۵ میلیون تنی ظرفیت تولید فولاد کشور در ۴ سال آینده

معاون سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: ۲۵ میلیون تن در چهار سال آینده به ظرفیت تولید فولاد کشور اضافه می شود تا شرایط برای تامین خوراک کارخانه ها فراهم شود. به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی پارس ساختار از ایمیدرو، «اردشیر سعدمحمدی» افزود: پارسال از مجموع ۳۵ میلیون ظرفیت […]

معاون سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: ۲۵ میلیون تن در چهار سال آینده به ظرفیت تولید فولاد کشور اضافه می شود تا شرایط برای تامین خوراک کارخانه ها فراهم شود.

به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی پارس ساختار از ایمیدرو، «اردشیر سعدمحمدی» افزود: پارسال از مجموع ۳۵ میلیون ظرفیت فولاد کشور، ۲۵ میلیون تن در فرآیند تولید مورد استفاده قرار گرفت و بر این اساس ۳۰ درصد ظرفیت خالی وجود دارد.
وی تاکید کرد: نیازمند برنامه ریزی لازم در زیربناها، جاده و ماشین آلات در بخش معادن هستیم تا بتوانیم ظرفیت این حوزه را افزایش دهیم.
به گزارش ایمیدرو پیشتر انجمن تولید کنندگان فولاد ایران اعلام کرده بود: از ابتدای فروردین تا پایان بهمن سال ۹۷ حدود چهار میلیون و ۴۸۴ هزار تن فولاد میانی (خام) و ۲ میلیون و ۶۱۲ هزار تن محصولات فولادی صادر شد.

** افتتاح ۳ میلیارد دلار طرح
سعدمحمدی با بیان اینکه ارزش منابع طبیعی جهان نزدیک به ۸۱۰ تریلیون دلار و سهم ایران از این رقم ۲۷٫۳ تریلیون دلار است، گفت: امسال حدود سه میلیارد دلار طرح‌ معدنی افتتاح خواهد شد و علاوه بر آن، طرح های بسیاری نیز در دست اقدام و عملیاتی شدن است.
این مقام مسئول در ایمیدرو ادامه داد: با استفاده از ذخایر معدنی و عناصر استراتژیک کشور می‌توانیم در اقتصاد جهان نقش آفرینی کنیم.