اخبار فولاد
title

اثر سیل ۹۸ بر بازار داخلی فولاد

۲۲ فروردین ۱۳۹۸
اثر سیل ۹۸ بر بازار داخلی فولاد

بررسی اثر سیل از دو منظر مختلف اول؛ بازسازی؛ تخریب حاصل از سیل و رانش احتمالی زمین به خصوص در بخش زیرساخت ها، پل های ارتباطی، جاده ها و واحدهای مسکونی، در استان های درگیر که قطعا برای روشن شدن میزان تخریب و خسارت حاصل بایستی منتظر آمار دقیق نهادهای مسئول و گزارش احتمالی کمسیون […]

بررسی اثر سیل از دو منظر مختلف

اول؛ بازسازی؛ تخریب حاصل از سیل و رانش احتمالی زمین به خصوص در بخش زیرساخت ها، پل های ارتباطی، جاده ها و واحدهای مسکونی، در استان های درگیر که قطعا برای روشن شدن میزان تخریب و خسارت حاصل بایستی منتظر آمار دقیق نهادهای مسئول و گزارش احتمالی کمسیون تحقیق مجلس بود و تا عادی شدن اوضاع نمی توان در مورد حجم خسارت اطلاعات دقیقی استخراج کرد. دوم؛ نوسازی؛ ایجاد زیرساخت ها و امکانات احتمالی در پروژه های جدید به منظور کنترل حوادث آتی ، از قبیل پل ها و تونل های جدید، سیل بندها و موانع، زه کشی احتمالی تونل ها و…. که قطعا احتیاج به حجم زیادی آهن آلات خواهد داشت.

توجه به دو نکته مهم ضروری است

اولا با توجه به شرایط تحریم و انقباض اقتصادی و وصغیت نامساعد بودجه سال جاری و عدم تعریف ردیف بودجه برای این گونه حوادث، نمی توان حجم زیادی بودجه برای این پروژه ها (اعم از باز سازی و نوسازی) متصور بود.

ثانیا: در صورت تخصیص بودجه احتمالی؛ پرداخت این وجه نیاز به بروکراسی اداری و زمان دارد.

با توجه به جمیع جهات، به نظر می رسد، سیل و حوادث طبیعی فرودین امسال در کوتاه مدت، نمی تواند باعث تحریک تقاضا در بخش فولاد شود.

سیل خوزستان ، و تاثیر آن بر فولاد سازان

به گزارش فدک فلز از هفته گذشته پیگیر اخبار سیل احتمالی فولاد خوزستان و تاثیر احتمالی بر فولاد سازان بزرگ این منطقه به عنوان قطب دوم فولاد کشور و مشغول بررسی فاصله این کارخانجات از رودها و سواحل و ارتفاع آن ها از سطح دریا هستیم. آنچه در نقشه ها، لوکیشن ها و گوگل مپ می توان به آن رسید، فاصله مناسب فولادسازان بزرگ، اعم از فولاد خوزستان، فولاد اکسین، نورد لوله اهواز ، و بیشتر فولاد سازان از نواحی خطر و رودها و ساحل است. نزدیک ترین فاصله مربوط به فولاد اروند است که در حاشیه  مناسب از رود کارون می باشد پس به نظر نمی سد از این لحاظ خطر کلی، فولاد سازان بزرگ این منطقه را تهدید نمی کند.

مگر آن که شاهد بروز مشکلات موقت در زیر ساخت ها، مثل بنادر صادراتی، جاده ها و مسیرهای ارتباطی و یا خطوط انتقال آب و برق و گاز باشیم که باعث بروز مشکلات موقت در تولید شود. انشالله که مسئولین استان با مدیریت خوب، خطرات احتمالی این حادثه طبیعی را به حداقل برسانند. برای کلیه هم وطنان در این استان و برای فولاد سازان این منطقه آرزوی سلامتی داریم.