اخبار فولاد
title

سند تدبیر توسعه راهبرد صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی است

۱۴ مهر ۱۳۹۸
سند تدبیر توسعه راهبرد صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: اولویت این سازمان توجه به سند راهبردی تدبیر توسعه است و برای پیشبرد اهداف آن باید تلاش کرد. به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی پارس ساختار از ایرنا، حبیب امین زاده شنبه شب در نشست تخصصی با رئیسان ادارات و کارشناسان این سازمان افزود: حرکت در مسیر […]

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: اولویت این سازمان توجه به سند راهبردی تدبیر توسعه است و برای پیشبرد اهداف آن باید تلاش کرد.

به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی پارس ساختار از ایرنا، حبیب امین زاده شنبه شب در نشست تخصصی با رئیسان ادارات و کارشناسان این سازمان افزود: حرکت در مسیر توسعه استان و ایجاد توسعه متوازن با توجه به ظرفیت های بالای صنعتی، معدنی و تجاری باید سرلوحه امور اجرایی کارگروه های تخصصی و کارشناسی سازمان باشد.

وی اظهار داشت: در این راستا باید به تعمیق ساخت داخل، ظرفیت و نیازسنجی بویژه در حوزه های صنعتی و معدنی، بازنگری و نظارت مستمر بر تسهیلات اعطایی، جذب سرمایه گذاران، افزایش سهم استان از صادرات و توسعه تجارت خارجی و افزایش سهم صادرات کالاها و خدمات با فن آوری برتر نگاه ویژه ای کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی بر انجام تعامل سازنده و اتخاذ تصمیمات کارشناسی شده با رعایت اصول و موازین تخصصی و توجه به قوانین بالادستی به ویژه بخش کارشناسی سازمان در حوزه های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری تاکید کرد و گفت: بدنه کارشناسی سازمان به عنوان قوی ترین پیکره سازمان برای تحقق این هدف راهگشا است.

امین زاده، ادامه داد: رشد و توسعه صنعتی، معدنی و تجاری استان، ارتقای جایگاه سازمان را در پی دارد و این امر در سایه توجه به آموزش های اثربخش، قانون مداری، هدفمندی، تخصص محوری، بازنگری در بخشی از ظرفیت سنجی ها و قوانین، تعامل تنگاتنگ درون و برون سازمانی، استفاده از ظرفیت های فکری تمامی مسئولان استانی و با ارائه راهکارهای برون رفت از موانع تحقق می یابد.

وی با اشاره به جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر حرکت در مسیر ولایت به عنوان تکلیف تمامی ارکان سازمان تاکید کرد.

امین زاده،  نیروی انسانی هر مجموعه را سرمایه های واقعی آن دانست و افزود: تکریم و حفظ کرامت انسانی کارکنان از دیگر اولویت های مهم و تاثیرگذار سازمان بوده و افزایش بهره وری، شایسته سالاری، تعامل درون سازمانی در دستیابی به اهداف سازمانی ضروری است.

در این نشست رئیسان ادارات و کارشناسان تخصصی هر حوزه دیدگاه ها و نظرات خود را برای ارتقا و بهبود روند امور ارایه کردند.

ایجاد محیط امن برای کارکنان، مستندسازی عملکرد در شاخص های عمومی و اختصاصی، ضرورت رعایت وحدت رویه در برنامه ریزی ها و تصمیم ها و بحث تعدد بخشنامه ها، آموزش های تخصص محور، تفویض اختیارات به شهرستان ها، رصد وضعیت بازار و امور توسعه تجارت و بازرگانی بویژه صادرات کالاهای مزیت دار استانی، تسریع در رسیدگی به پرونده های جاری و خدمت رسانی به مراجعان، پهنه های اکتشافی، پیگیری اکتشافات و توسعه معادن فلزی، مباحث زیست محیطی و منابع طبیعی و استفاده از ظرفیت شورای معادن از موارد مطرح شده در این نشست بود.